De vlucht - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu

De vlucht

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Februari 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Hey allemaal hier dan het eerste berichtje op de blog.

Gisteren ben ik op het vliegtuig gestapt in nederland. En het begon al goed bij het inchecken. Ik mocht 25 kilo bagage meenemen zonder bijbetaling en ik kwam uit op 37 kilo ! :P gelukkig had ik een goede dame tegenover me want ze probeerde me nog van de economy class naar de premium comfort class te plaatsen (dan had ik 30 kilo bagage mee mogen nemen) helaas waren ze daar al toe aan de reserve plaatsen en die mocht ze niet aan mij geven dus voerde ze een paar kilo minder in aan bagage :P. nu moest ik gewoon een 96 euro bij betalen :(. maar goed ik had al m'n bagage nodig en er zat dus vrij weinig op. De rest van het inchecken ging allemaal goed. Na nog een geld controle van de nederlandse douane heb ik me in kunnen checken bij de gate en kon ik gaan wachten op het vliegtuig.

Toen we eenmaal vertrokken vond ik de aanloop van het vliegtuig echt heel veel op een achtbaan lijken waarbij je in zo'n karretje zat dat heel snel omhoog werd getakeld (vond ik nie zo heel geweldig). Echter eenmaal in de lucht kregen we van de piloot te horen dat er een te sterke tegenwind stond over de atlantische oceaan en dat we om moesten vliegen via Schotland, IJsland, Canada en dan weer over de gehele VS. gelukkig had ik een entertainment systeem aangeschaft voor gedurende de vlucht dus ik heb me niet verveeld.

Na een 10 uur vliegen kwam het vliegtuig aan in orlando (tussenstop) en de amerikanen willen dat zodra je op amerikaans grondgebied land je door de douane gaat en overnieuw incheckt. Zo gezegd zo gedaan, echter waren er mensen in het vliegtuig die door moesten naar miami (waaronder ik) en die zouden als eerste het vliegtuig uit gaan om de volgende vlucht te halen (was wel hetzelfde vliegtuig maarja). Dit had ook gewerkt als het cabinepersoneel had gewacht totdat de mensen die naar miami moesten allemaal uit het vliegtuig waren gegaan. nu was het dat iedereen uit het vliegtuig moest terwijl er nog mensen voor miami in het vliegtuig aan het wachten waren om eruit te komen.

Na wat dringen en de andere rij pakken kwam ik uiteindelijk bij de douane en bleek dat de douane mij niet zomaar door wou laten. Ik moest in een apart hok gaan zitten met een paar anderen terwijl er gekeken werd naar een aantal documenten van mij. blijkbaar waren de documenten niet in een speciaal dialect van engels want de douane beambten kwamen er niet heel snel uit :P.

Toen dat ook weer achter de rug was kon ik eindelijk verder en moest ik me eigen haasten om mijn bagage te halen en die overnieuw in te checken. Toen deze weer was ingechecken moest ik me eigen weer melden bij de goede gate maar voordat ik daar naartoe kon kreeg ik weer een security check (ze blijven bezig die amerikanen). zelfs mijn schoenen moesten uit.

Daar weer eenmaal doorgekomen maar weer gelijk ingecheckt bij de gate en ging ik weer het vliegtuig in. Dit keer was het maar een kort vluchtje van maar 45 min dus we waren zomaar in miami. De nieuwe piloot die we hadden had blijkbaar zijn gps niet geupdate ofzow want toen we aankwamen in miami was ie naar de verkeerde gate gegaan --'. uiteindelijk toch van boord gemogen en kon ik mijn bagage weer ophalen.

Uiteindelijk in miami aangekomen was ik echt kapot van het vliegen (want ja je doet geen oog dicht als je steeds de zon blijft zien) en besloot ik maar een taxi naar mijn amerikaanse adres te nemen. Nu leek het mij slim om mijn laptop bij mij te houden op de achterbank van de taxi. Eenmaal aangekomen op het adres was ik even uitgestapt om te kijken of er iemand aanwezig was. dit was het geval en ik kon mijn koffer uit gaan laden.

Ik was alleen ff vergeten dat ik dus ook nog mijn laptop op de achterbank had staan en na een rondleiding te hebben gehad en ik het thuisfront op de hoogte wou brengen dat ik was aangekomen kwam ik dus tot de conclusie dat ik mijn laptop kwijt was. Natuurlijk in paniek want ik had voor de handigheid mijn paspoort met papieren in het achterste vak van mijn laptop gedaan (deze had ik als handbagage in het vliegtuig en ik kon er dan dus makkelijk bij).

Politie maar gebeld maarja ik wist natuurlijk niet het nummer van de taxi of de naam van de chauffeur en de politie waarschuwde me al dat ik het waarschijnlijk niet terug zou zien.Toch maar een paar taxi bedrijven geprobeerd maar daar kwam ook niks uit. toen nog het vliegveld gebeld en daar werd mijn laptop ook op het blackboard daar gezet zodat de chauffeurs het konden zien.

Of de chauffeur het blackboard heeft gezien of zelf erachter is gekomen dat mijn laptop nog in z'n taxi stond weet ik niet maar ik wou net naar bed gaan toen hij aan kwam rijden met mijn laptop en paspoort.

Dus godzijdank alles weer terug. zelfs de fotocamera uit het voorvak die hij makkelijk had kunnen jatten. Vandaag (dinsdag) ben ik nog bij het bedrijf langsgeweest (om 8 uur al) voor het nodige papierwerk (nog meer jippie :)) en ook maar een amerikaanse rekening geopend. toen moest ik nog boodschappen (was het ondertussen alweer 12:00 lokale tijd). en toen kwam ik thuis en kon ik nog mooi met ons pa en ma ff skypen.

Dit was de eerste post. volgende week maandag zal ik beginnen met mijn stage en ik zal jullie op de hoogte houden van hoe dat bevalt.

Groeten vanuit een zonnig en warm florida,

Rob

  • 05 Februari 2013 - 23:28

    Jose:

    Nou Nou, al veel beleefd dus op je eerste dag,
    mooie lucht foto's hoor.

    We houden je in de gaten hoor, en af en toe een foto
    van jezelf posten dan weet Robin ook hoe zijn grote vriend er nog maar uit ziet haha.

    Geniet ervan Rob

    Groetjes van Leendert, Jose & Robin

  • 06 Februari 2013 - 10:44

    John En Lisette Meijeren:

    Hey Rob
    Hopelijk kun je de rest van de week, nog genieten van het mooie weer daar.
    Voor je aan het werk gaat

    Geniet ervan

    Groetjes papa en mama

  • 09 Februari 2013 - 17:56

    Ine:

    He Rob, Wat een avonturen al beleefd. Hopeijk heb je die papiertoestanden even gehad en ga je een goeie tijd tegemoet. Leuk om je te volgen! Veel succes! Groetjes Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2013

This is the end

08 April 2013

Daytona

13 Maart 2013

Wat gaat de tijd snel

12 Februari 2013

weekend en eerste werkdag

05 Februari 2013

De vlucht
Rob

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 5816

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 08 Juni 2018

Noorwegen 2018

01 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: