This is the end - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu This is the end - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu

This is the end

Door: Ikkuh

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Nou zoals jullie kunnen zien ben ik dus wel vergeten om een verslagje te schrijven :P. Dus ga er maar even goed voor zitten aangezien dit een lang verslag gaat worden.

De week na mijn laatste verslag zijn we dus naar Orlando gegaan. Ik had een Harley gehuurd
hier in de buurt en was die vrijdag op gaan halen met Jecquard. Toen wou ik toch eens proberen hoe het was om zonder helm te rijden door vanuit het verhuurbedrijf naar het huis zonder helm te rijden alleen moest ik vanuit het verhuurbedrijf toch een helm op vanwege de verzekering. Maar dat werd natuurlijk zo'n potje aangezien ze hier geen fatsoenlijke helmen hebben :P. Maar ja toch maar gedaan want anders kreeg ik de motor niet mee. Toen ik thuis kwam heb ik dan ook gelijk mijn eigen helm gepakten die voor de rest van het weekend opgehad. De helm die ik had gekregen had ik maar goed vast gebonden aan de motor zodat als iemand het zou willen ze die op konden zetten en achterop konden gaan zitten, wat uiteindelijk niemand durfde. Toen we gingen rijden ging het voor even wel goed, maar op een gegeven moment keek ik achterom waar Jecquard met de auto was gebleven en die was verdwenen. Gelukkig wist ik wel ongeveer waar ik heen moest dus ben ik maar op mezelf gaan rijden. Na een 100 mijl ofzo zag ik de lucht heel donker worden. ik dacht eerst dat dit kwam omdat het avond werd maar achteraf bleek het dus vooral te zijn omdat er een hele
grote onweersstorm aan zat te komen. Ik was echt helemaal doorweekt maar het mooie van Florida is dan weer dat het nooit koud word. Dus toen ik uiteindelijk in Orlando aankwam was ik dan ook alweer zo goed als droog. Onderweg heb ik nog wel problemen gehad met de accu kap dat die niet bleef zitten maar uiteindelijk heb ik dat wel op kunnen lossen.

De volgende dag gingen we dan naar Universal Studio’s. We hebben hier een hele dag in het Island of Adventure deel rondgelopen en ons zeer goed vermaakt. Het mooiste dat ze er hadden was het Harry Potter gedeelte. Ze hadden heel Zweinsveld en zelfs het kasteel helemaal na gebouwd.
Ook kon je daar een toverstok kopen (wat ik natuurlijk gedaan heb :P) en boterbier drinken. Het boterbier was alleen heel erg ranzig en zonder alcohol wat ik natuurlijk niet moet kunnen in bier :P. Toen het park sloot om 9 uur besloot ik om naar het hotel te gaan en de anderen wilden nog naar een of ander concert dat daar gegeven werd. Zij zijn daar nog een half uur of een uur gebleven en daarna zijn ze ook weer naar het hotel gegaan. Wat wel frappant was, was dat we tegelijk bij het hotel aankwamen :P. Toen ik wegreed heb ik een verkeerde afslag genomen waardoor ik dus kwijt was gereden. ik had geen navigatie dus ben ik toen maar teruggereden en overnieuw geprobeerd en toen kwam ik wel op de goede plek uit.

Die zondag zijn de anderen nog naar het andere park van Universal gegaan en ben ik rond 10 uur terug gaan rijden aangezien ik de motor om 4 uur in moest leveren. als ik ook was gegaan had ik maar een 2 uur ofzo in het park rond kunnen lopen en dat was het voor mij niet waard.
Daarom had ik een route uitgezet van Orlando naar huis die binnendoor ging. Dit was mooi om te doen en kwam uiteindelijk op tijd aan bij de motorverhuur.

Een paar weken na Orlando ben ik nog naar Washington D.C. gegaan. Aan het begin van de vrijdag dat we weggingen wist ik niet eens dat ik naar Washington zou
gaan. We hadden gedurende de werkdag maar besloten om weg te gaan. En er waren 2 mogelijkheden. of de Niagara Falls of Washington D.C.. Na wat rondgevraagd te hebben
wie er allemaal mee wilden gaan kwam het erop neer dat alleen Marco en ikzelf zouden gaan. We zijn dus om 5 uur naar huis gegaan en hebben wat spullen ingepakt. Daarna hebben we de bus naar het vliegveld in Fort Lauderdale genomen en zijn daar naar een desk van een goedkope vliegmaatschappij gegaan. Het goedkoopste wat ze ons konden bieden was een retour voor 250 dollar naar Baltimore (ligt niet heel ver van Washington af). Deze vlucht hebben we genomen en we hebben vanuit Baltimore de bus naar de rand van Washington genomen. Vanuit daar hebben we de metro gepakt naar het centrum. Marco had namelijk aantal hotels en hostels gevonden gedurende de vlucht (handig joh Wi-Fi gedurende de vlucht) maar verder geen boekingen gemaakt. In de bus had hij ze gebeld maar nergens konden we terecht. Dus zijn we uiteindelijk maar gaan lopen naar een hotel waar Marco een aanbieding had gezien voor 100 dollar per nacht. Eenmaal daar aangekomen kon degene achter de balie ons niet helpen aan een hotelkamer voor 100 per nacht. Dit zou dan alweer 150 worden. Dit hebben we uiteindelijk niet gedaan en zijn verder gaan kijken. Uiteindelijk kwamen we in het Allen Lee hotel uit. Dit was een heel erg getto hotel en daar hebben we dus uiteindelijk ook 100 dollar betaald. Dit was alleen veel te veel omdat we een kamer kregen waar net 2 bedden in konden en we eigenlijk geen douche zouden hebben. Daarvoor zouden we dan 2 verdiepingen omhoog moeten. Maar toen we in de kamer kwamen zagen we een deur die we openden en tot onze verbazing een badkamer achter vonden, welke we natuurlijk in de ochtend hebben gebruikt.

Die ochtend hadden we een ontbijt maar dit was zeer karig. Gelukkig hadden we wel internet dus konden we een aantal dingen opzoeken. We keken ook gelijk naar hotel van gister waar we dus eerst niet zijn gaan slapen of we toch nog die actie van 100 dollar konden vinden. En wat denk je ja hoor, dus gelijk geboekt en er naartoe gelopen. Daar kregen we gelijk de sleutel waarna we onze spullen in de kamer gingen droppen. En toen we in de kamer kwamen waren we heel erg verbaasd. Er waren 2 2-persoons bedden een badkamer, een woonruimte, en een keuken met magnetron. Wat het dus uiteindelijk meer dan 5 keer zo groot maakte als de kamer in het Allen Lee hotel.

Nadat we de spullen hadden gedropt zijn we weer weggegaan want we wilden natuurlijk wel wat zien van Washington. We hadden een pas gekocht waarmee we op een trolley mee konden rijden zodat we niet de hele tijd hoefden te lopen. Gedurende de dag hebben we heel veel mooie dingen gezien waaronder ook de onafhankelijkheidsverklaring van Amerika.

De volgende dag zou onze vlucht om 6 uur ’s avonds vertrekken, dus hadden we nog een dag om Washington te verkennen. Die dag zijn we vooral de museums ingegaan van het Smithsonian. Wat zeer mooi was om te zien. En daarna was het tijd om naar huis te gaan. Probleem was echter dat er een onweersbui was losgebarsten boven het vliegveld. Dus toen wij aankwamen had onze vlucht een aantal uur vertraging. Echter was er nog een vlucht voor ons die nog niet weg was en we hebben er toen voor gezorgd dat we daar op de reservelijst stonden. Wij dus snel door de security naar de gate waar we uiteindelijk mee konden op de vroegere vlucht. Toen we eenmaal zaten hebben we wel nog een dik uur moeten wachten eer dat we op konden stijgen maar we kwamen uiteindelijk aan op de tijd die onze latere vlucht zou moeten hebben (een 11 uur). Toen we landden hadden we nog gekeken hoeveel vertraging onze originele vlucht had en het bleek dat ie net 15 min geleden was opgestegen wat dus een vertraging van een 4 a 5 uur was.

2 weken na Washington zijn Jasper, Marco en ik ook nog naar New York geweest. We zouden de vlucht vanaf Fort Lauderdale om 6 uur hebben dus moesten we wat eerder weg van het werk om dat te halen. We zouden dan om een 9 a 10 uur aankomen en we hadden dan nog gepland om de kroeg in te duiken. Jammer genoeg werd dit plan gedwarsboomd door, je raad het vast al, weer een onweersbui. Niet alleen hadden we vertraging door de regen deze keer, we hadden ook nog het geluk dat de bliksem ons vliegtuig raakte en daardoor wat elektronica gefrituurd was. Hier kwamen ze pas achter toen we in het vliegtuig zaten en ze de deur dicht deden. We merkten gelijk dat er iets fout was aangezien de druk in de cabine wegviel. We moesten dus weer uit het vliegtuig en op dit moment hadden we al een 3 uur vertraging wat iedereen natuurlijk geïrriteerd maakte. En toen bleek dus dat we moesten gaan wachten totdat ze een ander vliegtuig naar Fort Lauderdale konden brengen om ons in New York af te droppen. We hebben uiteindelijk tot half 12 moeten wachten totdat we het vliegtuig weer in konden en we waren uiteindelijk rond 3 uur in New York. We hadden nog een coupon van 25 dollar gekregen voor het ongemak maar alle winkels op Fort Lauderdale airport waren al dicht. Uiteindelijk hebben ze er 1 op gedaan waarna iedereen van de vlucht daar die coupon in ging leveren. Ik heb uiteindelijk een zippo en wat te eten gekocht.

Die zaterdag zijn we om 8 uur opgestaan en zijn we met de metro naar het centrum van New York gegaan. We hadden de New York Pass gekocht voor een 72 dollar waarmee we in heel veel attracties in de stad konden zonder daarvoor extra te hoeven betalen. Hoe meer je zou doen hoe goedkoper alles zou worden dus. Die dag zijn we dus door heel New York gelopen en gereden. We hebben de Top of the Rock gezien, het nieuwe WTC, de memorial plaats van de oude, een tour van Wall Street naar de memorial, en nog veel meer. Toen het zo’n half 12 was kwamen we weer uit op Times Square waar een aantal gasten voor een comedy show stonden. Deze hebben we uiteindelijk ook nog meegepakt en zijn daarna nog de Irish pub in gedoken. Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 2 a 3 terug in het hostel waar we verbleven. De volgende ochtend wilden we eigenlijk om 8 uur opstaan. Maar toen we wakker werden kwamen we erachter dat het alweer 12 uur was. Omdat onze planning dus in het water was gevallen gingen we maar naar Coney Island. Hier was een pretpark waar ze ook een paar achtbanen hadden. 1 was een houten achtbaan waar we in hebben gezeten maar deze was echt heel slecht. Ik had een paar keer tijdens de rit dat ik gewoon omhoog kwam van de zitting omdat ik niet voldoende vast zat. Hier heb ik nog wel een paar blauwe plekken aan over gehouden. Daarna zijn we nog in een andere gegaan waarin je moet liggen. Dan word je omhoog getakeld in een toren waarna de rit begint. Dit vond ik toch best wel eng maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Na Coney Island zijn we maar weer teruggegaan naar New York Down Town en daar nog wat rondgelopen waar we uiteindelijk weer in de Irish pub terecht kwamen. Rond een uur of 11 ging Marco al terug naar het hostel omdat hij moe was en zijn Jasper en ik nog een tijdje blijven hangen om de wedstrijd van de Miami Heat af te kijken. Toen we uiteindelijk terug gingen naar het hostel wisten we niet precies welke metrolijn we moesten hebben. Gelukkig was er een Australische vrouw die ons heeft geholpen omdat ze toch ook naar hetzelfde station moest. Tijdens de rit hebben we nog wat gepraat met haar en daarna maar weer afscheid genomen. Van het station hebben we een taxi gepakt naar het hostel en daar zijn Jasper en ik nog met een paar mensen die we op de gang ontmoette naar de ontmoetingsruimte gegaan van het hostel. Daar hebben we nog wat tafelvoetbal en pool gespeeld met de mensen die er waren totdat het werd gesloten om 2 uur ’s nachts. Omdat we om 5 uur weer op moesten om de vlucht terug naar Fort Lauderdale te halen zijn Jasper en ik maar gaan slapen. Om 5 uur zijn we dus weer opgestaan en naar het vliegveld gegaan waar een keer zonder vertraging het vliegtuig konden pakken.

Toen we aankwamen in Fort Lauderdale hebben we een taxi naar het werk genomen waar Marco en Jasper die dag nog gingen werken en ik naar huis ging omdat ik de dag vrij had genomen om wat bij te kunnen slapen.

Na New York is het een paar weken heel rustig geweest hier. Doordeweeks was het werken en in het weekend toch regelmatig naar de kroegen hier in Hollywood om een pilsje te doen. Het mooiste was toen de Miami Heat (basketbal) in de finale stond. Ik, Jasper, Jecquard en Marco waren naar een kroeg gegaan om de wedstrijd te zien wat een hele belevenis was. Dan zie je echt de Amerikaanse cultuur.

Maar een 3 a 4 weken geleden had ik tijdens de week echt het gevoel dat ik er weer eens uit moest. Dat weekend heb ik samen met Marco een auto gehuurd en zijn we naar Tampa gereden. We gingen op zaterdag heen waarna we in Tampa zouden blijven slapen en dan zondags naar Bush Gardens (is een attractiepark) zouden gaan.

Marco had ook nog een club gevonden waar er tot middernacht gratis bier geschonken zou worden. We zijn naar die club gegaan en hij had nog gelijk ook. Dus toen heb ik nog tot middernacht gratis bier gedronken. Omdat we de volgende dag dan nog naar Bush Gardens wilden zijn we daarna ook maar weggegaan. De volgende ochtend werden we rond een uur of 10 wakker en waren we in het park rond een 12 uur. We besloten om eerst maar wat te eten aangezien we geen ontbijt hadden. Dit pakte alleen niet zo heel geweldig uit voor marco. Een vogel sprong namelijk op de tafel waaraan wij zaten en at zijn broodje op :P. Gelukkig voor hem hadden we een maaltijdplan gekocht wat 10 dollar kostte en waarna je dan bij bepaalde restaurants onbeperkt kon eten. Dit kon natuurlijk makkelijk uit dus hadden wij dat maar gedaan, en achteraf dus maar goed ook want na het ontbijt hadden we de 10 dollar er al makkelijk uit.

Toen we het ontbijt op hadden gingen we maar door het park lopen en in de attracties. Toen we echter in de Sheikra (zoek maar eens op) wilden kwam er weer een onweersbui in een straal van 5 mijl van het park waarna alle attracties werden stilgelegd. Dit was zeer zuur voor ons want we zaten niet in het karretje toen we er weer uit moesten om moesten wachten. Na een kwartier wachten hadden Marco en ik er genoeg van zijn we maar wat gaan eten en weer rond gaan lopen. Uiteindelijk hadden we zowat het hele park gehad waarna we besloten om maar alvast in de rij te gaan staan voor een attractie (Cheetah Hunt) die normaal gesproken een hele lange rij heeft. We hadden veel geluk daarmee want heel veel mensen wilden niet meer wachten en gingen uit de rij waardoor wij bijna vooraan kwamen. Na in totaal 2,5 uur gingen de achtbanen weer open en konden we binnen 10 minuten in de achtbaan. Daarna gingen we in nog een paar anderen achtbanen waarna we weer uitkwamen bij Sheikra. En ik kreeg een Deja vu, net toen we weer vooraan stonden sloten ze hem weer vanwege wat regen. Gelukkig duurde het deze keer niet zo lang (maar een 10 min ofzo) waarna ze 1 run deden met mensen in de achtbaan. Daarna werd deze weer stilgelegd. Gelukkig konden wij mee met deze ene run. Hierna zijn we maar naar huis gegaan aangezien het al een 8 a 9 uur was en we nog 4 uur moesten rijden.

Na Tampa ben ik niet meer weggeweest en was het werk gewoon normaal. Gisteren heb ik mijn beoordeling van mijn stagebegeleider gekregen en dat was een 8 wat ik heel netjes vind . Hij vond vooral dat ik zeer accuraat was in tegenstelling tot andere stagiaires die ze hebben gehad. Daarom kreeg ik ook nog een bonus van 200 dollar.

Morgen ga ik vliegen naar Las Vegas en daar ga ik dinsdagochtend de motor ophalen die ik daar heb gehuurd (Honda CBR 600RR) en dan ga ik de Grand Canyon, en Zion National park bekijken. Dan ga ik donderdag door Death Valley en Yosemite National Park naar San Francisco rijden wat een 2 dagen gaat duren waarna ik 1 dag heb om daar rond te kijken. En dan ga ik in 2 dagen naar Los Angeles rijden waar ik ook nog een dag ga rond kijken. De 22e rijd ik dan weer terug naar Las Vegas om mijn vlucht naar Nederland weer te pakken. Ik zal genoeg foto’s maken en deze op Facebook zetten dus houd dit in de gaten.

Groeten vanuit een warm Florida,

Rob

  • 11 Augustus 2013 - 18:31

    Afke:

    Hey Rob,
    Als je in San Francisco bent is Alcatraz en aanrader maar dat moet je wel van te voren reserveren anders kan je er waarschijnlijk niet naar toe. Veel plezier nog daar.
    Groetjes Afke

  • 11 Augustus 2013 - 20:07

    John En Lisette:

    Hey Rob
    Veel plezier in Las Vegas.
    Doe voorzichtig en kom weer heelhuids thuis.
    Tot 23 Augustus.

    Groetjes papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2013

This is the end

08 April 2013

Daytona

13 Maart 2013

Wat gaat de tijd snel

12 Februari 2013

weekend en eerste werkdag

05 Februari 2013

De vlucht
Rob

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 5830

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 08 Juni 2018

Noorwegen 2018

01 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: