Daytona - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu Daytona - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu

Daytona

Door: ikke (duh)

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 April 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallo allemaal,

Weer eens een update vanuit Miami . Laatst had ik geschreven dat ik samen met Marco een auto zou huren om naar Daytona te gaan. Dit hebben wij natuurlijk ook gedaan. We hadden vrijdagavond vanuit het werk de auto opgehaald waarna we vrijdags gelijk nog naar Miami zijn gereden. Amy, Janine en Jasper waren uitgegaan daar en Marco en ik zouden zijn kaarten voor het Ultra festival ophalen. Helaas kreeg Marco op dat moment zijn kaarten nog niet mee dus uiteindelijk waren wij voor niks gegaan maar het was goed om al een klein stukje te rijden om al gewend te raken aan het verkeer.

De volgende dag zijn Marco en ik om 5 uur ’s ochtends opgestaan. We zouden eerst naar het Kennedy Space Center rijden en van daar uit naar door naar Daytona. Uiteindelijk waren we rond 9 uur bij het Kennedy Space Center waar we tot een uur of half 2 hebben rond gelopen en een bus rondrit hebben gemaakt. Dit was zeer mooi wat denk ik ook wel op de foto’s te zien is. En van daar uit zijn we via een mooi natuurgebied door gereden naar Daytona.

Daar kwamen we uiteindelijk rond een uur of half 4 aan. Maar voordat we naar de bikeweek gingen moesten we natuurlijk wel eerst met de auto op het strand rijden :P. Het was 3 dollar dus dat was zeer goed te doen. Na een beetje gehangen te hebben op het strand zijn we dan naar het hart van de bikeweek gegaan. We konden lekker dichtbij parkeren en we wilden ook nog even over de boulevard van Daytona Beach lopen. Dit hebben we gedaan en toen kwamen we nog een kartbaantje tegen waarna wij beiden nog hebben gekart. Vanuit het karten zijn we verder gelopen naar de straat van de bikeweek. Het was natuurlijk heel erg druk maar goed te doen en er waren zeer mooie motoren. Ook heb ik ook nog een shirt gekocht van de bikeweek want tja dat is toch weer een mooi aandenken :P.

Uiteindelijk was het bijna 8 uur en toen zijn we maar teruggelopen naar de auto aangezien ik nog 4 uur terug moest rijden. Dus we waren rond een uur of 12 thuis. Marco kreeg op de terugweg het slimme idee om de volgende dag naar een safaripark te gaan. We hadden aan de anderen nog gevraagd of ze mee wilden maar dat wilden ze niet dus ging dat over. De volgende ochtend waren we weer om 7 uur opgestaan om, om 9 uur bij het openen van het park er al te zijn. Dit was een safari park waar je met je eigen auto door heen rijd terwijl je naar een cd luistert die je van alles vertelt over de dieren en de omgeving waarin ze leven. En alle dieren liepen ook gewoon los (behalve voor de leeuwen wat wel jammer was :P). Dit hebben we zeker gemerkt toen er opeens een paar struisvogels de weg gingen blokkeren. Het leken net parkeerwachters. Gelukkig zijn we er ongeschonden door heen gekomen en konden we verder waarna we nog veel dieren van heel dichtbij hebben gezien. Na het rijden door het safaripark konden we ook nog een klein parkje in dat bij het safaripark hoorde (hier moesten we wel lopen) en dit was zeer mooi.

Daarna zouden we eigenlijk naar huis gaan want ik was echt doodop, maar Marco wilde nog naar een meer gaan (was het op 1 na grootste zoet water meer van Amerika), dus ik niet de beroerdste en ik daarnaartoe gereden. Op de weg terug echter begonnen m’n ogen wat dicht te vallen en moesten we even stoppen langs de weg zodat ik voor 10 min m’n ogen even dicht kon doen. Na die 10 min kon ik weer verder en zijn we uiteindelijk weer thuis aangekomen. Daarna heb ik nog de auto teruggebracht en toen bleek dat ik dat weekend meer dan 700 mijl heb afgelegd. Waarvan denk ik een 600 naar Daytona en terug was :P.

De daarop volgende weken zijn eigenlijk heel rustig geweest. Op het werk werd het vrij standaard wat ik doe (wat eigenlijk niks met ICT te maken heeft helaas). En in de weekenden heb ik me ook vrij rustig gehouden.

Dit weekend is ook de laatste bewoonster van ons huis gearriveerd. Ze heet Mariana komt uit Frankrijk (bij de alpen vandaan). Ze slaapt bij mij op de kamer dus ik heb mijn privé kamer verloren helaas want dat was eigenlijk best wel lekker. En Ik, Marco, Amy en Mariana zijn vandaag nog naar de Keys (eilanden) van Miami gegaan. We zijn met de fiets naar het treinstation gegaan vanuit daar de trein genomen (fietsen mee), naar Miami en vandaaruit Fietsend naar de Keys. Helaas had de trein op de heenweg wat problemen waardoor die maar met 2mph vooruitging waardoor we meer als een uur vertraging hadden (waar wij natuurlijk van baalden), maar uiteindelijk zijn we er gekomen. Na daar wat te hebben rond gefietst en wat op een strand te hebben gelegen zijn we weer teruggegaan waar we op het nippertje de trein konden halen. Gelukkig eigenlijk ook maar want anders hadden we een uur moeten wachten op de volgende. Ook zouden we dan gemist hebben dat bij het volgende station een man een varken mee wou nemen op de trein :P. Echter wou de conducteur dit niet toelaten waarna de man aanvoerde dat het geen varken was maar een hond :P. Maar helaas voor de man mocht ie toch niet mee :P.

Volgend weekend gaan wij met z’n allen (behalve mariana helaas) en Jecquard naar Orlando waar we naar de Universal Studio’s gaan. Hiervoor heb ik een motor gehuurd omdat ik het toch niet kan laten :P. En ik hoop dat ik hierna niet vergeet er een verslagje voor jullie van te maken zodat jullie ook weten hoe het is geweest daar.

Ondertussen is het alweer 11 uur hier en moet ik morgen weer om kwart voor 7 op dus ik zeg welterusten en hopelijk tot volgende week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2013

This is the end

08 April 2013

Daytona

13 Maart 2013

Wat gaat de tijd snel

12 Februari 2013

weekend en eerste werkdag

05 Februari 2013

De vlucht
Rob

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 5831

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 08 Juni 2018

Noorwegen 2018

01 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: