weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu weekend en eerste werkdag - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Rob Meijeren - WaarBenJij.nu

weekend en eerste werkdag

Door: ikke (duh)

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Februari 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Hallo allemaal hier weer een stukje over mijn weekend hier in amerika en mijn eerste werkdag.

Dit weekend is er nog een nederlander aangekomen, Marco Koevoets. Hij werkt in accounting maar het is wel fijn om een nederlander ook in huis te hebben. Hij was zaterdagavond aangekomen maar waar ik iets vergeten was in de taxi moest hij de taxi de weg wijzen aangezien die geen navigatie had :S .

Marco is wel iemand die heel actief is en heel er heel graag erop uit gaat. Dus zijn we zondag gelijk naar het strand gegaan. Het was niet geweldig weer en we hebben een beetje regen gehad maar het was goed te doen en de zee was prachtig. Daarna zijn we een stukje langs de zee gaan fietsen en uiteindelijk weer teruggegaan maar niet voor dat we naar de wallmart (waar we langs kwamen) zijn gegaan.

En ik kan 1 ding zeggen wallmart is echt idioot groot. en er is ook niks wat ze niet hebben. je kan er makkelijk een dag in doorbrengen. Bij de wallmart hadden we wat boodschappen gedaan en had marco nog een telefoon gekocht aangezien de zijne niet werkte (was een oud ding). Echter eenmaal thuis gekomen bleek dat die telefoon het ook niet deed omdat deze gelockt was voor AT&T en hij een sim had voor e-kit (is de simkaart die we van Stage-USA (bemiddelaar) hadden gekregen). Ik heb nog geprobeerd om deze te unlocken maar het mocht helaas niet baten.

Nadat we terugkwamen van de wallmart zijn we met z'n drieen nog naar het winkelcentrum geweest. Het heette adventura mall en als we op de fiets zouden zijn gegaan waren we denk wel 45 min onderweg dus hadden we maar de bus gepakt. Kostte maar 2 dollar dus was heel goedkoop en dan zou je ook gelijk je fiets mee kunnen nemen (zonder bijbetalen :D). en de airco in zo'n bus werkt eigenlijk een beetje te goed want ik kreeg het op een gegeven moment gewoon koud.

Eenmaal aangekomen in het winkelcentrum ging Kersten zelf wat shoppen en marco en ik besloten om samen het winkelcentrum te gaan verkennen. Achteraf was het maar goed ook dat we samen waren want we zijn zowaar verdwaald in de Macy's die daar zat. Maarja wie bedenkt dan ook dat ze 2 verschillende macy's (1 voor vrouwen en 1 voor mannen) in het zelfde winkelcentrum doen. Verder hebben we eigenlijk niks gekocht want het was echt idioot duur, maar wel mooie auto's gezien, die helaas net buiten onze prijsklasse vielen ;) (foto's staan hieronder). Na het rondkijken nog wat gegeten in het winkelcentrum en maar weer naar huis gegaan.

En toen begon de eerste werkdag. De eerste anderhalf uur had ik niet zoveel te doen want het hoofd ICT en mijn stagebegeleider waren er allebei niet dus wist ik niet goed wat ik moest doen. maar toen het hoofd ICT er was ben ik ook wel de hele dag bezig geweest. Aangezien het bedrijf nog maar een anderhalve week in het nieuwe kantoor zit moeten er nog wat dingen aangesloten worden en dat mocht ik dus doen. Ook moest ik nog wat dingen testen of ze het nog deden zoals monitoren. Dus niet echt spannend maar was veel loopwerk en veel sjouwen. mijn voeten doen dan ook wel echt zeer.

Na het werk nog naar Best Buy geweest om voor marco NOG een telefoon te kopen die wel simlock vrij was. zelf ook nog ff gekeken voor een andere laptop en ik heb wel wat gezien maar die moet ik nog ff wat beter onderzoeken voordat ik die ook ga kopen. en van daaruit naar wallmart om de andere telefoon terug te brengen en wat boodschappen te doen. want vanavond zouden we voor de eerste keer echt koken. We hadden besloten om spaghetti te gaan eten dus alle ingredienten gehaald. en we hadden zelfs vodka in de saus zitten :P. helaas merkte ik er niks van. Maar het was goed te eten en er was maar 1 sliert spaghetti in de pan blijven plakken wat ook weer een record voor mij is :P.

Dus dit was mijn eerste dag op het werk. Het is hier nu al half 11 en het was een lange dag dus ik ga weer slapen.

Weltrusten en tot het volgende verslag.

Rob

  • 13 Februari 2013 - 18:45

    Ine Van Buijten:

    Hoi Rob,

    Nou ik heb het al gezien hoor op de foto's. Het kan niet veel beter toch! Fijn dat er nog een Nederlander is en dat alvast de spaghetti lukt. Dat schept verwachtingen voor de volgende maaltijden. Ik volg je graag, want je schrijft erg leuk !Hopelijk krijg je nog wat leuker werk te doen maar daarop vertrouw ik wel. Groetjes Ine

  • 15 Februari 2013 - 14:07

    Margriet:

    Hey stranger

    Ik denk dat je daar wel goed kunt wennen, zo te lezen en te zien.

    Wij zullen hier ons 'gewone' leventje wel leiden ;-)), koud, regen, sneeuw en nog veel meer van dat vies weer

    Geniet ervan en have fun :-)
    Margriet

  • 24 Februari 2013 - 09:42

    Arjen Carola Robin En Stan:

    Heee Rob. leuk je avonturen te lezen. Zo te lezen is alles big in the usa! Geniet ervan en zien uit naar je volgende verslag.
    groetjes
    arjen carola robin en stan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2013

This is the end

08 April 2013

Daytona

13 Maart 2013

Wat gaat de tijd snel

12 Februari 2013

weekend en eerste werkdag

05 Februari 2013

De vlucht
Rob

Actief sinds 01 Feb. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 5817

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 08 Juni 2018

Noorwegen 2018

01 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: